Základní informace
Pro správnou volbu sociální služby je vhodné se seznámit se základními informacemi o poskytovaných sociálních službách Domova pro seniory Loučka, příspěvková organizace (zejména s veřejným závazkem, s popisem cílové skupiny, poskytovanými službami apod.).
Domov pro seniory Loučka poskytuje dvě sociální služby, proto je důležité, abyste podali žádost do té konkrétní služby, kterou požadujete – domova pro seniory nebo domova se zvláštním režimem. Vaše žádost bude následně zařazena do evidence v dané sociální službě.
Tyto informace získáte:
- prostřednictvím těchto webových stránek
- v propagačních materiálech domova se zvláštním režimem
- osobně na informativní schůzce se sociální pracovnicí s možností přímé prohlídky domova, podrobného vysvětlení veškerých podkladů potřebných k vyřízení žádosti, prostoru pro různé dotazy, včetně seznámení s nabídkou aktivizačních činností, s úhradami, s doporučeným seznamem věcí k nástupu a samotnou smlouvou o poskytování sociální služby
- v telefonickém rozhovoru se sociální pracovnicí na tel. č. 577 006 975 nebo 731 426 964.
- prostřednictvím e-mailu: dzrsocialka1@dsloucka.cz, či datové schránky: 8y9u567.
Informační brožura pro zájemce/žadatele
Jak zažádat o služby
Zahájení poskytování soc. služby předchází uplatnění žádosti, osobní návštěva žadatele v přirozeném prostředí, posouzení žádosti, zda žadatel spadá do cílové skupiny, vyhodnocení naléhavosti přijetí a zařazení či nezařazení do evidence žadatelů.
Žádost-o-poskytnutí-sociální-služby-DZR-Loučka.pdf Informace-k-podání-žádosti-a-lékařskému-posudku.pdf Informace-o-zpracování-osobních-údajů-KISSOS.pdf Informační-povinnost-správce-KONTAKTNÍ-OSOBA.pdfPostup při podávání žádosti
- Žádost o umístění do Domova se zvláštním režimem Loučka si můžete stáhnout na webových stránkách, tištěnou verzi najdete přímo v domově se zvláštním režimem u sociální pracovnice nebo u ředitele zařízení.
- Samotná žádost má dvě části. První část obsahuje údaje o žadateli o pobytovou sociální službu, druhá pak lékařský posudek o zdravotním stavu žadatele.
- Vyplněnou a podepsanou žádost s potvrzeným lékařským posudkem o zdravotním stavu žadatele o poskytnutí soc. služby odevzdá žadatel osobně, písemně či elektronicky sociální pracovnici. Pokud žadatel není schopen podpisu, žádost za něj podepíše blízká osoba nebo zákonný zástupce, která jedná v zájmu zájemce.
- Žádost můžete odevzdat osobně u sociální pracovnice, zaslat poštou na adresu:
Domov pro seniory Loučka, příspěvková organizace
Domov se zvláštním režimem Loučka
Loučka 119
Újezd u Valašských Klobouk, 763 25,
prostřednictvím elektronické pošty e-mailem sociální pracovnici: dzrsocialka1@dsloucka.cz
nebo učinit podání datovou schránkou – ID datové schránky: 8y9u567.
Posuzování žádosti
- Po doručení žádosti do DZR Loučka bude Vaše žádost posouzena sociální komisí domova, zda žadatel na základě lékařského posudku spadá nebo nespadá do cílové skupiny domova.
- Po hodnocení sociální komise mohou nastat tyto situace:
Žadatel nespadá do cílové skupiny domova – V případě, že žádost nevyhovuje z hlediska nesplnění podmínek cílové skupiny domova, bude v dopise uveden důvod odmítnutí žádosti a nabídneme Vám také alternativní řešení (zpravidla kontakt na odpovídající sociální službu).
Žadatel spadá do cílové skupiny domova – V případě, že žadatel splňuje podmínky cílové skupiny, bude Vás sociální pracovnice telefonicky kontaktovat ohledně sociálního šetření a domluví s Vámi konkrétní termín osobní návštěvy v přirozením prostředí (popř. v nemocnici, či jiném sociálním zařízení). Po sociálním šetření je žádost předložena sociální komisi k posouzení a žádost je doporučena (nedoporučena) k zařazení do evidence žadatelů. O výsledku jednání sociální komise budete informováni písemně.
- Žádost, která byla po provedeném sociálním šetření kladně posouzena, je zaevidována do evidence žadatelů o službu.
- Jestliže byla žádost nedoporučena k zařazení do evidence žadatelů, nabídneme Vám alternativní řešení Vaší situace (zpravidla kontakt na odpovídající sociální službu).
- Při obsazování volného místa se postupuje podle naléhavosti potřebnosti soc. služby, přihlíží se k sociální situaci a zdravotnímu stavu žadatele, případně také k datu podání. Přednost má žadatel, kterému hrozí bezprostřední nebezpečí z důvodu zneužívání, týrání, sociálního vyloučení a ztráty domova nebo pečující osoby.
- Žadatel má povinnost informovat o všech podstatných změnách, které mají vliv
na posouzení žádosti (změny v kontaktech, v oblasti soběstačnosti, v zajištění potřebné pomoci, umístění v jiném zařízení aj.).
Doporučení
Pokud je potřebnost poskytování pobytové sociální služby akutní, doporučujeme využít možnosti uplatnění žádosti ve více zařízeních sociálních služeb.
Zahájení poskytování sociální služby
- V případě uvolnění místa sociální pracovnice telefonicky kontaktuje žadatele a domluví s ním podrobnosti.
- Poskytování sociální služby žadateli je zahájeno na základě uzavřené smlouvy o poskytování sociální služby, která je uzavírána vždy písemně ve dvou originálech, jednu obdrží klient, druhá je uložena ve spisu klienta vedeného u sociální pracovnice. Jsou v ní všechny náležitosti tak, jak si je předem žadatel a domov sjednají (místo, čas, rozsah poskytování, ubytování, stravování, úhrada a vyúčtování, dále viz vzor smlouvy). Smlouva se s klientem uzavírá se na dobu neurčitou. V případě, že smlouvu uzavírá opatrovník, je smlouva vyhotovena ve třech originálech.
- Smlouvu je možné měnit či doplňovat pouze se souhlasem obou stran, a to formou písemných dodatků.
- Podpisem smlouvy se klient zavazuje dodržovat Domácí řád.
Smlouva-o-poskytnutí-sociální-služby-v-DZR-Loučka.pdf
Domácí-řád-DZR-Loučka.pdf
Seznam vybavení DZR.pdf
Všechny soubory naleznete na stránce dokumenty.